dinsdag 23 juni 2009

Budel 2009!!

Budel 2009 was een groot succes.

Voor het eerst een standje met onderdelen die ik in loop van de jaren ben gaan maken en verbouwen.
Samen met Jens van Volkxworkx zijn daar wat meerdere bijgekomen en hij haalde me dan ook over om op budel een standje te nemen.
Het was hard werken in de weken ernaar toe maar het was het zeker waard.
Ik vond dat er heel veel belangstelling was voor onze stand,dit werd nog eens beaamd door de mensen van VolksRepairs waar we tegenover stonden.

Bij deze wil ik hun ook nog feliciteren met "The king of the jungle award" die ze behaald met hun gerestaureerde T2b.En nog bedanken voor het helpen met het opzetten van onze tent door de harde wind waren de extra handen erg welkom.

Iedereen die belangstelling had in onze producten hiervoor hartelijk dank..

Hier een inpressie van de stand.


En natuurlijk de 2 blikvangers.
De '55er die ik gebouwd heb.
En de dikke '58er van Jens op airride

Lowlight

Voordat de eigenaar hiervan een kleine vakantie ging houden belde hij dat hij zijn onderste voorasbout per ongeluk stuk had gemaakt na wat verlagingen.
Of ik die in zijn vakantie wilde maken.
Na wat uitstel kwam zijn terugkeer wel erg snel dichterbij en werd het voor mij een lastminute klus net voor budel.
Check de klok rechts. 23.00uur en nog volop bezig.
Vooras gedemonteerd en rond 23.30 toch maar een eind aan gemaakt na de vooras gerepareerd te hebben.
s'ochtends er weer vroeg uit om alles terug te monteren, om 10uur belde ik hem uit zijn bed met het nieuws dat hij klaar was.
Zag er goed richting budel!

Hier krijg ik cruiseles op Budel van de cruisemeester himself!!

Bedankt voor de fijne cruiseles..

Busje verlaagd en versmald.

De bus van JJ versmald en verlaagd.
Omgebouwd naar een CE stuurhuis en dubbel remcircuit.
De achterkant was reeds voorzien van een Straight axle kit.


CE stuurhuis met de dubbele remvloeistof reservoir.
Tevens Jan Jaap zijn vriendin blij gemaakt door het start probleem op te lossen met een nieuw contactslot.
Hoeft ze niet meer te duwen bij de benzinepomp! ;-)

vrijdag 12 juni 2009

IKW Budel

Het wordt nog een zware week om alles klaar te krijgen voor Budel maar ik zal daar zijn met een standje om te laten zien wat ik maak en doe.
Kom gerust langs voor een praatje of kennismaking.

Zie jullie daar voor een leuk feestje!!!

Help me Obi Erwin,you're my only hope !!

De vraag kwam van Johan of ik zijn busje toch nog eens wilde nakijken omdat er na langslepende verbouwingen en reparaties nog steeds geen fatsoenlijk rijden bus was.
Op eieren naar me toe gekomen en wij hem netjes op de trein naar huis gezet,zodat ik op mijn gemak de bus kon maken.
Zo zijn de versnelling weer aanwezig en staat de bus mooi recht.ook nog wat andere kleine dingen gemaakt.
Er kan weer met plezier gecruised worden na een jaar...
Kijk met plezier uit naar Johan zijn volgende auto die binnenkort komt voor wat aanpassingen..
Aangezien deze hoogstwaarschijnlijk in de bingo gaat...

En de as gemonteerd




Airride vooras spijl.

Tussendoor nog een airride as voor spijlbus gemaakt.
4" versmald


Ovaal motor

Motorbeplating laten stralen en poedercoaten Halverwege de opbouw

Klaar voor inbouw.



Pinker ombouwen naar knipperende lampjes

Om pinkers te laten knipperen moet je het volgende doen aan je pinkers
De 2 draden los maken van elkaar.
1 ervan gaat naar de lamp,deze is omwikkeld met de al oude stof,de andere
heeft een normale kunststof mantel.Deze is van de spoel die de pinker laat uitklappen.

De draad naar de lamp heeft een nieuwe draad nodig.
Weer netjes voorzien van een krimpkous om kortsluiting te voorkomen

Ook naar de pinkers toe dien je een extra draad te trekken voor de lamp

Dan heb je 2 knipperrelais nodig,en 2 weerstanden om van 12 volt naar 6volt te gaan voor de bedieningsspoel in de pinker.

de knipperrelais sluit aan op de lampen en de pinker direct op de stroom vanaf de knipperhendel.