
maandag 21 april 2008
'57 Spijl IRS

Netjes voorzien van nieuwe remmen

Volledig gemonteerd met Koni's.
Wat nog ontbreekt zijn de opvulbussen voor de aandrijfassen.
Zijn in de maak!

Staat mooi recht maar zal achter nog wel iets gaan zakken als de motor erin zit.
Staat is het volgende op de lijst

zondag 13 april 2008
IRS op '57 spijlbus
Als je het origineel laat lopen ze aan tegen de aandrijfashoezen met inveren.
Als je ze dan verplaatst naar voren komen ze tegen de draagarm aan.
Ik heb dus ruimte gemaakt in de draagarmen zodat ze vrij lopen.
Toen werd het tijd om de draagsteunen uit te gaan lijnen en te gaan vastlassen.
Ik heb een draad onder de auto doorgemaakt precies in de midden van de bus.
over de centrale stuurpen naar het midden van de priceas van de versnellingsbak.
toen 2 lange waterpassen aan de remtrommels gemaakt en vandaar uit alles recht gezet.
Toen de steunen afgelast
Na het aflassen alles nogmaals nagemeten.
En alles zit er mooi onder.
IRS op '57 spijlbus
De originele remtrommels heb ik aan laten passen zodat ze op de IRS draagarmen passen.15mm van het neusje af laten draaien,en de achterste rand van de trommel laten halen zodat deze in de ankerplaat past
zo kun je dus met originele bus trommels op IRS draagarmen rijden


Voorste baksteun

Ik ben er erg tevreden ermee.

donderdag 3 april 2008
IRS op de '57er
Linksboven aftermarket,latere spijlbus, rechtsboven originele IRS.
Linksonder neusstuk pendelasbak.rechtsonder splitcase neusstuk
Het wordt het originele IRS neusstuk met de hockey-stick van de splitcase bak.
Deze is nml langer dan het IRS neusstuk en die lengte heb ik nodig om de schakelstang weer te bereiken.
Met het inpassen van de bak kwam ik erachter dat het IRS neusstuk tegen de originele voorste baksteun klem komt te zitten en de bak daardoor niet verder naar voren kan.
daarom hoe spijtig het ook is moest ik een stuk van het originele punt afzagen :-(

De bak past nu wel!
Alleen nog even een nieuw ophangpunt maken aan voorkant van de bak
IRS op de '57er

Veerplaten vermaakt naar model van de IRS kever veerplaat en het geheel onder de bus geplaats met de originele kever draagarm steun.



maandag 17 maart 2008
New job!


The stuff i need for the IRS conversion.I need to sandblast it before i put it on the split.

A other one bites the dust!


After the repair!
The owner also wanted some other rims,so i placed some adapters on front,and at the rear i replaced the drum and wheelhub that McGyver machined for him!
Sunday at 6, this is how she came out the shop!