donderdag 3 april 2008

IRS op de '57er

Voordat ik de IRS steun helemaal ga uitlijnen en lassen wilde ik eerst alles passen.Toen begon de ellende. een '57er heeft een splitcase bak en een neusstuk dat met geen 1 bak overeen komt,dus welk neusstuk gaan we nemen voor de IRS bak???

Linksboven aftermarket,latere spijlbus, rechtsboven originele IRS.
Linksonder neusstuk pendelasbak.rechtsonder splitcase neusstuk

Het wordt het originele IRS neusstuk met de hockey-stick van de splitcase bak.
Deze is nml langer dan het IRS neusstuk en die lengte heb ik nodig om de schakelstang weer te bereiken.

Met het inpassen van de bak kwam ik erachter dat het IRS neusstuk tegen de originele voorste baksteun klem komt te zitten en de bak daardoor niet verder naar voren kan.

daarom hoe spijtig het ook is moest ik een stuk van het originele punt afzagen :-(


De bak past nu wel!

Alleen nog even een nieuw ophangpunt maken aan voorkant van de bak

Geen opmerkingen: